Klauzula informacyjna dla pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych oraz osób upoważnionych przez pacjentów

 

Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwanego RODO, informujemy:

 

Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Aleksandra Chwist-Nowak ul. Piłsudskiego 2, Piekary Śląskie.
Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: nzoz_allmed_sc@interia.pl  lub za pomocą poczty tradycyjnej na adres wskazany powyżej.

Skąd pozyskujemy Państwa dane?

Co do zasady dane osobowe są przez Państwa podawane bezpośrednio w momencie zgłoszenia: osobiście lub poprzez kontakt telefoniczny. W przypadku kontynuacji leczenia rozpoczętego w innym miejscu, dane mogą być otrzymywane również od innych placówek medycznych.

W szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia, Państwa dane osobowe mogą być uzyskiwane od osób bliskich.

W przypadku upoważnienia przez pacjenta innej osoby do dostępu do danych medycznych (dokumentacji medycznej lub informacji o stanie zdrowia) dane tej upoważnionej osoby pozyskiwane są od pacjenta.

Zakres przetwarzania danych osobowych

Aby umówić wizytę przetwarzane są Państwa dane takie jak: imię, nazwisko, płeć, PESEL lub datę urodzenia (w przypadku braku numeru PESEL), numer telefonu. Powyższe dane są wykorzystywane także w celu weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego. Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki.

Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Cel przetwarzania Państwa danych

Podstawa prawna przetwarzania danych

Zapewnienie profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej i leczenia, w tym zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (m.in. dokonania rejestracji, rozliczenia z płatnikiem, prowadzenia, przechowywania i udostępnienia dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą na stanowiskach rejestracyjnych czy w gabinecie lekarskim, wystawiania zwolnień lekarskich oraz ich obsługa w systemach, przypomnienie o terminie realizacji świadczenia zdrowotnego, potwierdzenie wizyty, odwołanie wizyty, poinformowanie o zmianach organizacyjnych w placówce medycznej, które mają wpływ na udzielenie oczekiwanego świadczenia)

art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w zw. z art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Weryfikacji tożsamości pacjenta oraz osoby upoważnionej przez pacjenta do dostępu do danych medycznych (dokumentacja medyczna oraz informacja o stanie zdrowia)

art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

W przypadku prowadzenia korespondencji w formie tradycyjnej i elektronicznej z użyciem poczty e-mail oraz formularzy kontaktowych, Państwa dane są przetwarzane w celu prowadzenia kontaktu, w tym udzielenia odpowiedzi na zadane pytania

art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora danych. W przypadku przekazywania przez użytkownika szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”.

Obrony praw i dochodzenia roszczeń w związku z prowadzoną przez nas działalnością.

art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z art. 9 ust. 2 lit f) RODO).

Prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych.

art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Realizacja umowy, której są Państwo stroną

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Realizowanie praw pacjenta w zakresie udostępniania dokumentacji medycznej oraz stanu zdrowia osobom upoważnionym przez pacjenta poprzez kontakt telefoniczny czy mailowy lub osobiście

art. 6 ust.1 lit c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta

Badanie jakości usług za pośrednictwem ankiet

art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego.

prawnie uzasadniony interes administratora danych art. 6 ust. 1 lit. f RODO

Korzystania z usług e-rejestracji

 

 

art. 6 ust. 1 lit. b RODO – realizacja i wykonanie umowy w związku ze świadczeniem usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta e-rejestracja. Będziecie państwo otrzymywali korespondencję za pośrednictwem wiadomości e-mail, sms lub poprzez kontakt telefoniczny związaną z realizacją usługi m.in. potwierdzenia rezerwacji i terminu wykonania usługi. Nie stanowi ona treści marketingowych, a jedynie stanowi formę potwierdzenia

Odbiorcy danych

Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione:                 

·     podmiotom publicznym tj. w szczególności: Narodowemu Funduszowi Zdrowia, Ministerstwu Zdrowia, Centrum
e-Zdrowia, ubezpieczycielom, innym podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości leczenia,

·     dostawcom usług i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów IT,

·     dostawcom usług pocztowych, kurierskich, prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),

·     podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,

·     osobom przez Państwa upoważnionym do otrzymywania informacji o Państwa stanie zdrowia jako Pacjenta.

 

Prawa osób, których dane przetwarzamy

Przysługują Państwu następujące prawa:

·     prawo dostępu do własnych danych osobowych – potwierdzimy, czy przetwarzamy Państwa dane, a jeżeli tak, umożliwimy Państwu do nich dostęp oraz przekażemy informacje w zakresie wskazanym w art. 15 RODO.

·     prawo do sprostowanie własnych danych osobowych, gdy są nieprawidłowe lub niekompletne.

·     prawo do usunięcie własnych danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO.

·     prawo do ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, np. jeżeli kwestionują Państwo prawidłowości danych osobowych.

·     prawo do przenoszenia własnych danych osobowych – mogą Państwo od nas otrzymać własne dane w powszechnie używanym formacie, jeżeli przetwarzamy te dane w sposób zautomatyzowany i na podstawie Państwa zgody.

·     cofnięcie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonywaliśmy na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

·     wniesienia sprzeciwu, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli w przypadku tzw. uzasadnionego interesu administratora, mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych.

·     wniesienie skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

W celu skorzystania z powyższych praw prosimy o skontaktowanie się z nami na wyżej wymienione dane kontaktowe.

Dodatkowa informacja dla osób upoważnionych przez pacjentów

Państwa dane osobowe zostały pozyskane za pośrednictwem pacjentów (lub ich przedstawicieli ustawowych). Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym przez pacjentów oraz przepisy prawa (imię, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe).